هفته‌نامه سرافرازان :: نگاهی به کارنامه بازیگری امین حیایی

هفته‌نامه سرافرازان :: نگاهی به کارنامه بازیگری امین حیایی

اما در فیلم ایرانی کمدی دلم می خواد یک داستان خنده دار روایت می کند. فیلم شهبازی که نامزد دریافت پنج جایزه از بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر بود، در نهایت سیمرغ بلورین را در رشته بهترین فیلمنامه از آن خود کرد. جایزه فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم پوسان، جایزه طلایی از جشنواره بین‌المللی فیلم هامبورگ و تورین تنها بخشی از موفقیت‌های ریز و درشت اثر شهبازی بود. «نفس عمیق» همچنین به عنوان نماینده ایران به آکادمی اسکار معرفی شد.

  • ساختن دنباله‌های سینمایی چند سالی است که در سینمای ایران باب شده و به نظر می‌رسد حالا حالا قرار نیست از مد بیوفتد.
  • گویا دستور است که به فیلم کمدی توجه نکنید
    به همین دلیل است که امروز یک فیلم در فضای اجتماعی این قدر می فروشد و ناردون تنها
    2 میلیارد فروخته است.
  • فیلم مارموز در بیست و یکمین جشن سینمای ایران نامزدی در بخش‌های بهترین طراحی صحنه و بهترین صدابرداری را به دست آورد.
  • انتشار ساخت ایران 3 آنقدر ناامید کننده به نظر می رسد که می توان آن را بدترین فصل این مجموعه دانست.
  • داستان فیلم درباره دو دوست صمیمی به نامهای سامی و داوود است که به دلیل کلاهبرداری به زندان افتاده اند.

این فیلم که محصول سال ۱۳۸۱ است برای نخستین بار در بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و تحسین بالای منتقدان را برانگیخت. «نفس عمیق» پس از «مسافر جنوب» و «نجوا» سومین فیلم بلند کارنامه پرویز شهبازی محسوب می‌شود. اثری که به نحوی نادر و کمیاب به دل جامعه جوان ایرانی در اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد نیشتری عمیق و گزنده می‌زند و شاید برای اولین بار جوان ایرانی را فارغ از کلیشه‌های رسمی و غیررسمی به پرده نقره‌ای می‌آورد.

  فیلم هولناک امین حیایی در غسالخانه امین حیایی از دست رفت

۱۶- سریال ممنوعه

تحصیلات امین حیایی با اینکه بسیار باهوش و زرنگ می باشد خیلی بالا نیست دارد و دانشجوی انصرافی رشته کامپیوتر از دانشگاه تهران است. او بسیار دوست دارد که پسرش دارا حیایی تحصیلاتش را در دانشگاه ادامه دهد تا بتواند موفق تر شود. این روزها جنتلمن سینمای ایران را در جایگاه مجری برنامه «همرفیق» می بینم و کم کارترین سال های دوران بازیگری خود را سپری می کند. از بین ۴ فیلمی که شما در سال ۹۱ به روی پرده داشتید، ۲ فیلمش را با کارگردان اولی کار کردید (اختاپوس و گیرنده).

ورود آقایان ممنوع No Men Allowed

حتی از بین ۲ فیلمی که در اکران نوروزی از شما به روی پرده بود، یک فیلمش متعلق به کارگردان فیلم اولی است (تهران ۱۵۰۰). شاید از این حیث هم تنها بازیگر شهیری باشید که ریسک بازی در فیلم کارگردانان اولی را می پذیرید. محمدرضا شریفی‌نیا، مرد پرکار سینمای ایران، امسال هم حضور و نفوذش در سینما را حفظ کرده است. بیوگرافی کامل و جذاب بازیگر مطرح سینما امین حیایی همراه با فیلم شناسی و عکس های خانوادگی او در کنار همسر و پسرش را در این قسمت از مجله والی ببینید. تنها نقطه اشتراک فصل سوم سریال با فصل های پیشین حضور امین حیایی در نقش غلام است و عوض شدن بسیاری از بازیگر های نقش اصلی، نسبت به فصل های 1 و 2، از دیگر عواملی است که جذابیت این سریال را به شدت کاهش داده. احمق و ساده لوح نشان دادن همان غلام که در هر فصل عاشق یک نفر می شود و در آخر ناکام می ماند نیز، از عوامل خسته کننده بودن این مجموعه می باشد.

  سینمای مستقل چیست و رویکرد جشنواره ها به فیلم های مستقل چگونه است؟ مجله مایکت دنیای تکنولوژی و فیلم و سریال

ببینید انتشار حرکات خنده‌دار امین حیایی از پشت صحنه یک فیلم سینمایی در سال ۱۳۸۵

داستان فیلم در مورد خانمی هست که خودش را برای عروسی دخترش آماده میکن اما اسیر یک باند گانگستری می شود. از بازیگران این فیلم میتوان به لیلا حاتمی، امین حیایی، ستاره اسکندری و شهرام حقیقت دوست اشاره کرد. این فیلم در اکران نوروزی سال 1388 توانست فروش فوق العاده ای داشته باشه و حدودا 8 میلیارد فروش داشت.