معرفی بهترین فیلم های سینمایی ایرانی1401 نیمه شب مجله علمی هنری بهداشتی سرگرمی و فرهنگ و هنر

معرفی بهترین فیلم های سینمایی ایرانی1401 نیمه شب مجله علمی هنری بهداشتی سرگرمی و فرهنگ و هنر

«خیلی دور، خیلی نزدیک» بر اساس الگوی سفر نوشته شده و سفر قهرمان فیلم – دکتر عالم- سفری استعاری از انسانی امروزی به دل ناشناخته‌های کویری کهن و بدوی از آب در آمده است. فیلمسازی بر این وجوه کنایی و غریب فیلم خود آگاه است و به بهترین نحو ممکن از این هم‌نشینی گزنده و عمیق در دل زندگی انسان امروزی بهره‌برداری می‌کند. صحنه‌های کویری این فیلم که به زیبایی پرداخته و ثبت شده در دل بیابان لوت واقع در شهداد کرمان فیلمبرداری شده و جغرافیای غریب و تاریخی این منطقه به زیبایی تمام فضا و اتمسفر فیلم میرکریمی را به مخاطب منتقل می‌کند. «خیلی دور، خیلی نزدیک» را می‌توان نمونه‌ای مثال‌زدنی در سطح سینمای ایران در پرداخت تصویری ایده‌ای درونی در یک جغرافیای زنده به حساب آورد که کمتر موردی را هم‌ارز آن در سینمای ایران دیده‌ایم.

  • مهمان مامان که براساس کتابی به‌همین نام و نوشته‌ی هوشنگ مرادی‌کرمانی ساخته شده در بیست‌ودومین دوره جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم را دریافت کرد و در ۸ رشته‌ی دیگر نیز کاندیدا دریافت جایزه شد.
  • فیلم نامه این فیلم ایرانی خوب چند داستان مختلف را با هم تلفیق کرده ولی در عین حال بسیار عالی و گیراست و در جشنواره آسیا پاسیفیک مورد تحسین واقع شد.
  • این فیلم که محصول سال ۱۳۸۱ است برای نخستین بار در بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و تحسین بالای منتقدان را برانگیخت.
  • اثری که هر چقدر هم دچار لکنت باشد به جهت خلوص نیت و دغدغه‌مندی فیلمساز همچنان و در گذر سالها منبع ارجاع و سندی درخور است.
  • داستان فیلم انفرادی با مردی به نام امیر شروع می‌شود که بدهی‌های زیادی به بار میاورد.
  دانلود فیلم نقد و بررسی سریال بازی تاج و تخت برنامه برداشت آخر

مردی که زیاد می‌خورد و همه اطرافیان خود را ناراضی کرده- چرا که بدنش مبتلا به عارضه کلیه‌سازی است! – به بهانه ازدواج با مادر خانواده وارد یک خانواده شلوغ و بی‌پول جنوب شهری می‌شود. اثری که بعد از یک سانس نمایش در جشنواره فیلم فجر توقیف شد و بعدتر با جرح و تعدیل فراوان در سال 1389 به اکران عمومی درآمد. «باغ‌های کندلوس» ساخته‌ی زنده‌یاد ایرج کریمی یکی از معدود عاشقانه‌های به ثمر نشسته‌ی سینمای ایران در اوایل دهه هشتاد خورشیدی است.

فیلم سینمایی لامینور

آن‌ها رفتارهای خاص خود را دارند، یکی‌شان هنوز پایبند به سنت‌های قدیم است و دیگری فیلمسازی است که تعصبات کورکورانه را برنمی‌تابد. فیلمساز از ایده‌ی نمایش تضادها بهره می‌برد و با استفاده از ماهواره موقعیت‌هایی را خلق می‌کند و افراد ساختمان با نگرش‌های متفاوت را در تقابل یکدیگر قرار می‌دهد. فیلم همسر، همانند تعداد دیگری از آثار قابل‌بحث اوایل دهه هفتاد که موج جدیدی از کمدی‌ها را در ایران به راه انداخته بودند، تغییری در ساختار و روایات این نوع از گونه‌ی سینما ایجاد کرد و کدهای جدیدی را به سینمای خانوادگی داد.

بازیووو

فیلم «بودن یا نبودن» یکی از فیلم های درام اجتماعی ایرانی به‌شمار می‌آید. کیانوش عیاری کارگردان کاربلد سینما و تلویزیون کشورمان این فیلم سینمایی را با توجه به عدم اهمیت به اهدای عضو در آن سال‌ها ساخت. داستان فیلم سینمایی بودن یا نبودن در خصوص دختر مسیحی به نام آنیک است که باید پیوند قلب انجام بدهد. شبی که او به بیمارستان می‌رود، پسری به نام امیر به دلیل دعوا دچار مرگ مغزی شده است.

  بهترین سریال های ایرانی شبکه نمایش خانگی: معرفی و بررسی 53 سریال برتر فیلیمو، نماوا و فیلم نت یک پزشک

این فیلم البته یک باران کوثری (نوری) متفاوت هم دارد که شاید هرگز از یادتان نرود. دوبازیگری که معمولا با نقش‌های کمدی و غیر عاشقانه به یاد داریم یعنی جواد عزتی (یحیی) و هادی حجازی‌فر (کاظم) در این فیلم هرکدام تجربه خود از عشق را روایت می‌کنند. عزتی پولسازترین بازیگر سینما در سال ۹۷ بود و در هنگام ایفای نقش هنوز سریال «زخم کاری» را بازی نکرده بود. مصطفی کیایی، کارگردانی است با دغدغه‌های اجتماعی که روش خاص خود را برای بیان ان‌ها پیدا کرده است. روشی که با استفاده از شکل روایت و رگه‌های طنزآمیز مخاطب را با خود همراه میکند و مانند بعضی از ملودرام‌های سال‌های اخیر، تنها مجموعه‌ای از بدبختی‌ها نیست! در اینجا 20 نمونه از بهترین فیلم های ایرانی طنز ؛ اجتماعی ؛ ترسناک و … را به شما معرفی خواهیم نمود.