فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای ایران ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای ایران ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

فیلم همانند کمدی‌های دهه‌ی هفتاد نگاه‌اش انتقادی اجتماعی است و وارد لایه‌های سیاسی نمی‌شود و فردیت آدم‌ها و روحیات متاثر از سنت‌ها را نشانه می‌رود. یک خانواده‌ی شلوغ و گرفتار، خانه‌‌ای ویلایی و خرابه در جنوب شهر، آدم‌های عصبی و ناراحت الگوهای آشنای سینمای ایران هستند که بستری برای شکل‌گیری درام فیلم می‌شوند. اما نکته‌ای که هیچِ کاهانی را با دیگر آثار هم‌الگویش متمایز می‌کند بهره‌گیری از زیرمتن نقش زن در جامعه است. یکی از بهترین فیلم‌های کمدی ایرانی که در لیست امروز ما حضور دارد، فیلم بسیار زیبا و درجه یک مارمولک به کارگردانی کمال تبریزی است. به گفته بسیاری پرویز پرستویی بهترین بازی دوران حرفه‌ای خود را با بازی در این فیلم رقم زد.

  • «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین» که حضوری موفق و چشم‌گیر در جشنواره‌های معتبر خارجی داشت موفق شد جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره لوکارنو و جایزه بالن طلایی بهترین فیلم جشنواره سه‌ قاره را از آن خود کند.
  • این فیلم در جشنواره فیلم برلین اکران شد و موضوعی حساس و بحث‌برانگیز دارد؛ قصاص.
  • سایت سلام سینما با هدف ساخت کامل‌ترین مرجع محتوای سینمایی و تلویزیونی در سال ۱۳۹۲ همزمان با جشنواره فیلم فجر راه‌اندازی شد.
  • یکی از بهترین فیلم سینمایی ایرانی در سال 99 ، فیلم کمدی خوب بد جلف 2 است.
  بایگانی‌های نقد و بررسی فیلم ایرانی مووی مگ

این فیلم خوش‌ساخت و پرشور در سال ۱۳۶۶ به نمایش عمومی درآمد و به پرفروش‌ترین فیلم آن سال تبدیل شد و از همان سالها تا به امروز در نظرسنجی‌های سالانه ماهنامه فیلم همواره در بین فیلم های برتر تاریخ سینمای ایران جای داشته است. بیان استعاری و شاعرانه «روز واقعه» با نوعی از در هم تنیدگی آیینی و مذهبی با واقعه عاشورا همراه شده و اثر را همچنان و در پس یک قضاوت تاریخی فیلمی قابل‌تامل و شریف نگاه می‌دارد. فیلم شهرام اسدی حضوری موفق در سیزدهمین جشنواره فیلم فجر داشت و موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین موسیقی متن، بهترین فیلم دوم، بهترین چهره‌پردازی و بهترین طراحی صحنه شد. جالب اینکه فیلم سیمرغ بهترین فیلمنامه را نگرفت و جایزه بهترین فیلمنامه در آن سال به رخشان بنی‌اعتماد برای فیلم «روسری آبی» تعلق گرفت.

محکومیت ۱۸۰ میلیونی استقلال در ۳ پرونده/ رضایت رمضانی از پرسپولیس

در ادامه اتفاقات جالبی برای حسن و عطا و پیکان رخ می دهد که تماشای این فیلم را هیجان انگیز و جذاب کرده است. فیلم تصادف که از قضا برنده جایزه اسکار هم شده داستان های متعددی از کاراکترهای گوناگونی دارد که یکی از آنها را یک خانواده ایرانی ساکن لوس آنجلس تشکیل می دهد. خانواده ایرانی داخل فیلم تصادف دقیقا یک خانواده ایرانی مورد ظلم واقع شده در آمریکای معاصر هستند که به خاطر مسلمان بودنشان گاها با حملات تند و جملات شدید شهروندان این کشور روبرو می شوند. مجله کوروش محتواهای جامع و به روزی از آموزش های آشپزی، سبک زندگی، سلامت، فیلم و سریال و علم و تکنولوژی به شما ارائه می دهد.

  نقد سریال House of the Dragon قسمت اول

در جواب تشکر رسمی چه بگوییم؟ + 90 جمله زیبا و کاربردی

فیلم سینمایی ایرانی کمدی شام عروسی، یک فیلم پرستاره و خوش‌ساخت است که فیلمنامه‌اش را پیمان معادی نوشته و ابراهیم وحیدزاده آن را کارگردانی کرده است. فیلم گشت ارشاد یکی از جنجالی‌ترین آثار سینمایی دهه قبل است که توانست بازخورد خوبی را از سمت بیننده‌ها دریافت کند. این اثر در روزهای ابتدای کران توقیف شد و حتی وزیر ارشاد نیز به خاطر مجوز گرفتن چنین اثری مورد بازخواست نمایندگان قرار گرفت. اما در ادامه روابط خوب سعید سهیلی باعث ختم به خیر شدن ماجرا شد و حتی دنباله‌هایی نیز برای این اثر ساخته شد و به نمایش درآمد. به خصوص که سعی دارند، جانبازان را افرادی از جامعه خودمان نشان دهد که در کنار از خودگذشتگی، همان دغدغه‌ها و دلخوشی‌های ما را دارند. شوخی با نوستالژی‌های دهه ۶۰ نیز خوب از آب در آمده و واقعا شما را می‌خنداند.

داستان فیلم شوکران

اما برای رضا مقصودی موضوع کمی متفاوت است چرا که قبلا با نوشتن فیلم نامه های لیلی با من است و همیشه پای یک زن در میان است مورد تحسین قرار گرفت. حضور این همه بازیگر اضافی و بی مورد از نقطه ضعف های فیلم سینمایی ایرانی خجالت نکش محسوب می شود. البته مقصودی موضوع جمعیت را مخصوصا از زبان قنبر به طرز خلاقانه ای بیان می کند. وقتی قرار است یک فیلم اولی را نقد کنیم به همان اندازه که ویژگی مثبت دارد، ویژگی های منفی می بینیم. موضوع قتل و قصاص در سینمای ایران چیزی کلیشه ای است، اما جان دار برگ جدیدی برای رو کردن دارد. استفاده از بازیگرانی که انتظار نداریم آنها را در این نقش ها ببینیم (مثلا جواد عزتی در حد یک هیولا) جسارت و شجاعتی است که در فیلم سینمایی ایرانی جان دار وجود دارد.

  کتاب مخزن الاوفاق فروشگاه پویا فایل فروش انواع کتایهای علوم فریبه و باستانی | maktabdata