دانستنی های فیلم و سینما اطلاعات عمومی کتاب اطلاعات عمومی

دانستنی های فیلم و سینما اطلاعات عمومی کتاب اطلاعات عمومی

فیلم آپارتمان برنده ۵ جایزه اسکار از جمله بهترین کارگردانی و بهترین فیلم سال شد. بیلی وایلدر درباره آپارتمان گفته است که این فیلم از بقیه فیلم‌هایش نقص‌های کمتری دارد اما  او شکسته‌نفسی می‌کند، باور کنید که فیلم آپارتمان یک فیلم عاشقانه شاهکار است. سخنرانی پادشاه محصول ۲۰۱۰ کشور انگلیس و آمریکا است به کارگردانی تام هوپر، این فیلم انگیزشی در ژانر تاریخی مذهنی برنده جایزه اسکار و بفتا بهترین کارگردانی، فیلمنامه، بازیگر نقش اول شده است. مارگو رابی بازیگر و تهیه کننده استرالیایی است که با بازی در نقش باربی در سال ۲۰۲۳،  نام خود را کامل در هالیوود به عنوان یک بازیگر خوب و قابل اعتماد ثبت کرده است. رابی در طول دوران حرفه‌ای خود جوایز زیادی از جمله نامزدی دو جایزه اسکار، سه جایزه گلدن گلوب، پنج جایزه انجمن بازیگران سینما و پنج جایزه اسکار فیلم بریتانیا دریافت کرده است.

  • برخی افراد فیلم و سریال‌های منتخب خود را از روی بازیگران مورد علاقه خود انتخاب می‌کنند.
  • همین شاه نقش تصویر میا فارو را برای همیشه در تاریخ سینما جاودانه کرد تا به عنوان زنی در خاطره‌ها باقی بماند که گرچه قربانی است و فرزندی از شیطان دارد، اما هنوز هم عاشق جگرگوشه‌اش است و برایش لالایی می‌خواند.
  • بازی‌های او در آخرین پروژه‌هایش نامزد چند جایزه و برنده چند جایزه شده است.
  • کسانی که طرفدار فیلمهای اکشن هیجانی هستند فیلم سر وقت پیشنهاد خوبی برایشان هست.
  • مگان سال 2004 را با نقشی در اعترافات ملکه درام تین ایجری آغاز کرد.
  فیلم تی تی آیدا پناهنده جادویی، اما واقعی + نقد و بررسی، تیزر و خلاصه داستان

در آن جا گرتا گاربو نقش زنی را بازی می‌کرد که از مولفه‌های ثابت بازیگری‌ او بهره می برد. گرتا گاربو به عنوان بازیگری صورت سنگی و خشک در عالم سینما شناخته شده بود. گرچه کارگردانانی مانند ادموند کولدینگ توانسته بودند جلوه‌های دیگری از بازی او را نمایان کنند اما باز هم اکثر مخاطبان، گاربو را به عنوان بازیگری با نمایان کردن کمترین میزان از احساس می‌شناختند.

هزینه سنگین بلندپروازی‌های بن‌سلمان برای امارات/ وقتی توسعه عربستان بلای جان بن زاید می‌شود!

این سه نفر در راه پیدا کردن گنجی ۲۰۰ هزار دلاری در مقابل هم قرار می گیرند. فیلم پدر خوانده به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا در سال 1972 ساخته شده است. در این فیلم آل پاچینو، دایان کیتون، آلکس روکو، جیمز کان , مارلون براندو به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم The Father (پدر)

بازیگران به خوبی از عهده ایفای نقش‌های‌شان بر‌آمده‌اند و جکی چان نیز، بازی به یاد ماندنی از خود به نمایش می‌گذارد. فیلم Shinjuku Incident یکی از خشن‌ترین، تاریک‌ترین و جدی‌ترین فیلم های جکی چان است که پیش‌تر او را با فیلم‌های خانواده پسندش می‌شناختیم. این تجربه متفاوت از این بازیگر افسانه‌ای ژانر اکشن را از دست ندهید.

ساعت پخش سریال سوران از شبکه افق 【بازپخش، اسامی بازیگران و داستان】

در نهایت نکته‌ای که همه‌چیز را جالب‌تر می‌کند، مکاشفه این ایده است که چطور می‌توان حقایق درونی و بیرونی کاملا متفاوت از یکدیگر داشت. در این جهان خرق عادت شمشیرهای لیزری داریم و ادیان جادویی، پرنسس‌های فضایی داریم و شورشیانی دوست‌داشتنی. از مدل‌سازی بی‌نظیر جانواران گرفته تا نبردهای باشکوه فضاپیماها، نخستین فیلم در مجموعه جنگ‌های ستاره‌ای، ژانر خود را برای همیشه دگرگون کرد. سفر در زمان و تبعات ناشی از تغییر دادن وقایع گذشته، مفاهیمی هستند که به سختی می‌توان آن‌ها را به تصویر کشید و اساسا هرکسی قادر به انجام چنین کاری نیست.

  12 تا از بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی برترین فیلم های کمدی تاریخ ایران جوان ایرانی