حماسه تاج‌ و تخت نفرین‌شده بررسی فصل ششم سریال Game of Thrones سینما فارس

حماسه تاج‌ و تخت نفرین‌شده بررسی فصل ششم سریال Game of Thrones سینما فارس

فصل نهم با اختصاص دادن ۲۴ قسمت به مراسم عروسی ۳ روزه بارنی (نیل پاتریک هریس) و رابین (کلبی اسمالدرز) روند سریال را تغییر داد. کریستین میلوتی نیز از طریق فلش‌بک‌های مختلف در داستان ظاهر می‌شد. این کمدی باز هم در پایان به ریشه‌های خود باز‌می‌گردد که در این‌جا لزوما چندان موثر و جالب نیست. سریال با جدا شدن بارنی و رابین محبوب، مرگ مادر و بازگشت تد (جاش رادنور) نزد خاله رابین به پایان می‌رسد. این پایان قابل پیش‌بینی باعث می‌شود تا مخاطبان احساس کنند که با تماشای این سریال وقت خود را تلف کرده‌اند. امیدواریم که دنباله‌ی مستقل این مجموعه، «آشنایی با پدر» از اشتباهات نسخه اصلی درس بگیرد.

  • این دادگاه اگرچه که برای طرفداران این مجموعه شوکه‌کننده بود، اما یکی از به یاد ماندنی‌ترین سخنرانی‌های تاریخ تلویزیون را رقم زده است.
  • از جمله بهترین بازیگر نقش اول زن برای هلن میرن در اسکار و گلدن و بهترین فیلمنامه برای پیتر مورگان در فستیوال فیلم ونیز، گلدن گلوب و بفتا.
  • آریا برخلاف خواهرش، رفتاری پسرانه داشت که به او کمک می‌کرد تا از چنگ لنیسترها بگریزد.
  • مشخص نیست که این بازه زمانی مربوط به شکست پادشاه دیوانه، آریس تارگرین دوم است که منجر به سقوط سلسله تارگرین‌ها (۲۸۳ سال پس از پیروزی ایگون) شد یا نابودی تاج و تخت آهنین در قسمت پایانی سریال تاج و تخت (سال ۳۰۵ میلادی).
  • با این حال، به نظر می‌رسید که در فصل ششم اولویت‌های سریال تغییر کرده که همین قضیه منجر به پایانی شد که خیلی معمولی‌ یا خیلی توخالی بود.
  بهترین سریال طنز ایرانی: لیست بهترین سریال های خنده دار ایرانی پلازا

The Crown مجموعه تلویزیونی درام تاریخی در مورد دوران زمامداری ملکه الیزابت دوم است. نویسنده و خالق این سریال پیتر مورگان و تهیه کنندگان آن هم سونی پیکچرز تلویژن و لفت بانک پیکچرز هستند. پیتر مورگان قبلا نویسندگی فیلم سینمایی «ملکه (The Queen)» محصول ۲۰۰۶ با بازی هلن میرن در نقش الیزابت دوم را نیز برعهده داشت. دنریس تارگرین روزهای سختی را می‌گذراند؛ به خاطر از دست دادن دوستان عزیزش، خشمگین است. آنچه تا امروز بر او گذشته است، آتش خشم و کینه‌اش را شعله‌ور می‌کند و این آتش دامن پایتخت را خواهد گرفت؛ و بیش از هرجایی به قلعه سرخ آسیب خواهد رساند، جایی که قرن‌ها پیش توسط خانواده او ساخته شد اما هرگز با دنی سر سازگاری نداشت. آیا در لحظه فوران خشم او با مشت‌های گره‌کرده، شاهد چهره واقعی او بودیم؟ تا حدی.

پنج کتاب مشابه به بازی تاج و تخت

داستان وایکینگ والهالا از منابع بسیاری از حماسه‌های کهن نوردیک تا سالنامه‌ها تاریخی مربوط به قرون وسطی الهام گرفته است. ضمن آنکه در مورد کاشفان بزرگی همچون لیف اریکسون و فریدیس اریکسدوتر و پادشاهانی مانند هارالد هاردرادا و ویلیام فاتح نیز منابع تاریخی متعددی در دسترس است که نویسندگان مجموعه تلویزیونی داستان وایکینگ والهالا امکان استفاده از آن‌ها را داشته‌اند. اتفاقات داستان وایکینگ والهالا ۱۰۰ سال پس از سریال «وایکینگ‌ها» رخ می‌دهد. محوریت ماجراهای این مجموعه تلویزیونی برخی از مشهورترین فرمانروایان و جنگجویان منطقه اسکاندیناوی است. روند خود شخصیت‌ها در این دو فصل آخر، از روابط آن‌ها تا سرنوشتشان، واقعا عجیب بود. بیشتر سریال‌هایی که در این فهرست حضور داشتند، فقط یک فصل نهایی بد دارند اما «خاطرات خون‌آشام» با ۲ فصل بد گوی سبقت را از آن‌ها می‌رباید.

  جدیدترین و بهترین سایت های ایرانی نقد فیلم و سریال از نگاه سایت فیگار فیگار

در برابر یخ 2022 Against the Ice

این موضوع ممکن است باعث شود که توجه اطرافیان را جلب نکند، اما این شجاعت او را کم نمی‌کند و پیشرفت او به مقام استاد اعظم یکی از اتفاقات دلچسب سریال است. یکی از کاراکترهایی که در سریال گیم آو ترونز مشاهده می کنیم، مردان سفیدپوشی هستند که وقتی سر و کله شان در سریال پیدا می شود، حادثه های فراوانی رخ می دهد. «مولان» یکی از بازیگرانی است که سال هاست در حیطه تئاتر کار می کند و به واسطه پیشینه ای که دارد برای بازی در نقش یکی از وایت واکرهای معروف این سریال انتخاب شد. البته شهرت او فقط به این سریال بر نمی گردد، او تا الان نقش هیولاهای زیادی را بازی کرده است و به قول منتقدان سینما، او بهترین خالق موجودات عجیب و غریب است. سازندگان سریال با تعهد خود به تنظیم مناسب روابط شخصیت‌ها در این درگیری، قمار بزرگی انجام می‌دهند و داستان از قسمت‌های ۱ تا ۶ بیش از یک دهه پرش زمانی دارد. تقریبا یک هفته پس از پخش اولین قسمت از فصل سوم سریال، اعلام شد که فصل چهار هم در دست تولید است.

۱۷ فیلم برتر ژانر جنایی قرن حاضر

بازی تاج‌وتخت در ۱۷ آوریل ۲۰۱۱ برای نخستین‌بار در ایالات متحده از طریق اچ‌بی‌او به نمایش درآمد و در ۱۹ مه ۲۰۱۹ با ۷۳ قسمت در هشت فصل پخش‌شده، به پایان رسید. بازی تاج‌وتخت رکورددار تعداد بیننده در شبکه اچ‌بی‌او است و در کشورهای مختلف طرفداران زیادی دارد. با وجود استفاده از برهنگی، خشونت و خشونت جنسی که انتقاداتی را به این مجموعه وارد آورده، منتقدین نظرات مثبت فراوانی در مورد این سریال داشته‌اند.

  نقد فیلم ها و سریال های ایرانی فیگار