تجارب سینمای امین حیایی در کلاه پهلوی

تجارب سینمای امین حیایی در کلاه پهلوی

اگرچه سینمای کمدی ایران در سال‌های اخیر با افول بسیار زیادی همراه بوده است. با این حال هنوز چندین عنوان وجود دارد که جز بهترین فیلم های کمدی ایرانی است. سریال «آقازاده» (اقازاده) به کارگردانی «بهرنگ توفیقی»، نویسندگی و تهیه کنندگی «حامد عنقا» در ژانر درام عاشقانه اجتماعی است که شباهت های زیادی به کارهای قبلی حامد عنقا مانند «قلب یخی» دارد. در این سریال درام ماجراهای چالش برانگیزی اتفاق خواهد افتاد که در کنار روایتی عاشقانه به موضوعات مختلف اجتماعی و اقتصادی خواهد پرداخت.

  • این فیلم در سال 78 و با یک کمدی فانتزی بی‌نظیر مرزهای خلاقیت در آثار کمدی را در سینمای ایران جا به جا کرده است.
  • امین مدتی در تلویزیون به تبلیغات سس بیژن پرداخت که گفته شد دستمزدی حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون از این تبلیغ گرفته است که این عدد شاید زیاد باشد اما برای افرادی که همانند امین حیایی مشهور هستند، این رقم منطقی است.
  • امین حیایی در این فیلم بیش از همیشه بر توانایی‌های غیرکلامی‌اش به‌عنوان بازیگر تکیه می‌کند، شکل بازی‌اش در طول فیلم به‌تدریج تغییر می‌کند.
  • به همین خاطر هم نقشه دارد تا قبل از مرگ طبیعی به دست یکی از آقازاده‌های اداره‌شان به قتل برسد تا با پول دیه بتواند برای زن و فرزندانش زندگی خوبی فراهم کند.
  • فیلم مارموز محصول سال 1396 است که در سال بعدش روی پرده سینما رفت.
  فیلم تی تی آیدا پناهنده جادویی، اما واقعی + نقد و بررسی، تیزر و خلاصه داستان

این درام عاشقانه و معمایی برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و پس از نامزدی در ۸ رشته این جشنواره، توانست  جایزه ویژه هیئت داوران را به خود اختصاص دهد. این فیلم همچنین با تحسین فراوان منتقدان- پیش و بیش از همه مسعود فراستی- مواجه شد و موفق شد در اکران نیز نظر تماشاگران را به خود جلب کند. «ماهی و گربه» به کارگردانی و نویسندگی شهرام مکری و تهیه کنندگی سپهر سیفی محصول سال ۱۳۹۲ یکی از معدود فیلم های درخور و متفاوت سینمای غیر جریان اصلی ایرانی در دهه نود شمسی به حساب می‌آید.

مرد عوضی The Changed Man

در این فیلم سارا بهرامی، مهناز افشار، امین حیایی، هادی حجازی فر، جمشید هاشم پور، شادی کرم رودی، نگار عابدی، ثریا حلی، طوفان مهردادیان، ندا عقیقی، اسدالله یکتا و آتیه جاوید به هنرمندی پرداخته‌اند. فیلم جانان به کارگردانی کامران قدکچیان در سال 1397 ساخته شده است. در این فیلم امین حیایی، مژگان بیات، پروانه معصومی، بیژن بنفشه خواه، سحر زکریا، مهران رجبی و چنگیز وثوقی به هنرمندی پرداخته‌اند. داستان سری اول در مورد مجید که از اراذل جنوب تهران است که عاشق دختر شخصی میرزا می‌شود. مجید تصمیم می‌گیرد برای نشان دادن سر به راه شدنش راهی جبهه می‌شود.

جدیدترین جدول افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری

اما فیلم نعمت‌الله لحظات شیرینی که لبخند به لبتان بیاورد کم ندارد. به همین دلیل هم فیلم بی‌پولی جز فیلمهای سینمایی طنز ایرانی قرار گرفته است. داستان فیلم درباره شخصی به نام صادق مشکینی با بازی پرویز پرستویی است که صرفا می‌خواست برای ساخت خانه‌اش وام بگیرد، اما اتفاقات به نوعی رقم می‌خورند که او مجبور می‌شود برای تهیه مستندی از اسرای عراقی، پا به جبهه بگذارد. او برای اینکه در جبهه به خط مقدم نرسد، هر کاری که از دستش برمی‌آید را انجام می‌دهد. در میان لیست فیلم سینمایی طنز ایرانی که ارزش دیدن دارند، فیلم لیلی با من است در صدر جدول قرار می‌گیرد. دارا حیایی بازیگر جوان سینما و پسر امین حیایی که یکی از بازیگران مطرح و پرطرفدار سینمای ایران است یازدهم شهریور ماه سال ۱۳۷۵ در تهران به دنیا آمد.

  سینمای مستقل چیست و رویکرد جشنواره ها به فیلم های مستقل چگونه است؟ مجله مایکت دنیای تکنولوژی و فیلم و سریال

ببینید همه فکر کردند این شرکت‌کننده پسر است؛ ترس ژاله صامتی روی صحنه عصر جدید واکنش امین حیایی

ولی شما این فیلم را در لیست دانلود بهترین فیلم کمدی ایرانی بگذارید. فیلم سینمایی «شعله‌ور» به کارگردانی حمید نعمت‌الله در نوزدهمین دوره جشن دنیای تصویر مورد تحسین قرار گرفت و امین حیایی برای بازی در این فیلم نامزد تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد از این جشنواره شد. فیلم هتل کارتن به کارگردانی سیروس الوند در سال 1375 ساخته شده است. در این فیلم احمد نجفی، بیتا فرهی، آرین خلج، سیروس ابراهیم زاده، سهیلا رضوی، سعید پیردوست، اکبر معززی، فرخ نعمتی، امین حیایی و رزیتا غفاری به هنرمندی پرداخته‌اند. «اخراجی ها 3» فیلمی کمدی با مضامین سیاسی، که کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی آن را «مسعود ده نمکی» برعهده داشته است.