بهترین فیلم های ایرانی؛ لیست 25 فیلم سینمایی برتر ایران که باید ببینید

بهترین فیلم های ایرانی؛ لیست 25 فیلم سینمایی برتر ایران که باید ببینید

فیلم خشم و هیاهو در تاریخ 26 اسفند 1394 در سینماهای ایران به اکران نوروزی رسید و با احتساب فروش فیلم در شبکه نمایش خانگی، بیش از دو میلیارد تومان فروش داشته است. رعنا و عماد زن و شوهری جوان هستند که در حال اجرای تئاتری بر اساس نمایشنامه مرگ فروشنده نوشته آرتور میلر می‌باشند. آن‌ها به علت نشست زمین مجبور می‌شوند به اجبار خانه خود را ترک کنند و به اصرار یکی از دوستانشان به نام بابک به خانه‌ای اسباب‌کشی می‌کنند که پیش‌تر زنی بدکاره به نام «آهو» در آن ساکن بوده‌است. ابتدا همه چیز خوب پیش می‌رود ولی وقایع بعدی به بحرانی غیرقابل کنترل ختم می‌شود. بازیگرانی همچون شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی، مینا ساداتی، مهدی کوشکی، فرید سجادی حسینی، احترام برومند در فیلم فروشنده ایفای نقش کرده‌اند.

  • این فیلم که هم‌اکنون دومین فیلم پرفروش میان بهترین فیلم های ایرانی جدید است، در سال 1398 تولید شد؛ اما حدود سه سال بعد توانست به اکران برسد.
  • این اثر در زمانی که ما در حال نوشتن مقاله هستید، در لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران پس از انفرادی، دینامیت و گشت 3، رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.
  • فیلم تصادف مستقیما کاری به ایران و ایرانیان ندارد و صرفا حضور شخصیت های ایرانی باعث جذاب شدن آن برای بینندگان هموطن می شود.
  • داستان این فیلم در مورد گنج تزار هست که دو نفر سعی میکنند با این گنج برسند ولی ماجرا قرار نیست به همین راحتی باشه و کلی موقعیت طنز توی فیلم هست که میتونه شما رو بخندونه.
  • ساختن دنباله‌های سینمایی چند سالی است که در سینمای ایران باب شده و به نظر می‌رسد حالا حالا قرار نیست از مد بیوفتد.
  بهترین فیلم های سینمایی طنز کمدی ایرانی قدیمی و جدید تکنولایف

لازم به ذکر است که فیلم سینمایی مغز استخوان در مجامع مختلف اکران شد و سرانجام برای نمایش در جشنواره فیلم ونکوور انتخاب گردید. پرویز پرستویی برای ایفای نقش در این فیلم کاندید دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول شد. البته این اثر در بخش‌های دیگر مثل بهترین طراحی لباس، بهترین فیلمرداری، بهترین صداگذاری، بهترین تدوین، و بهترین چهره‌پردازی نیز توانست نامزد دریافت جایزه شود.

خلاصه فیلم عاشفانه ای شاعر زباله ها:

در این فیلم لیلا حاتمی، شهاب حسینی، مسعود رایگان، احمد ساعتچیان و سامرند معروفی به هنرمندی پرداخته‌اند. فیلم اینجا بدون من به کارگردانی بهرام توکلی در سال 1389 ساخته شده است. در این فیلم فاطمه معتمدآریا، نگار جواهریان، صابر ابر و پارسا پیروزفر به هنرمندی پرداخته‌اند. سینمای ایران در سال‌های اخیر شاهد موجی از خلاقیت و نوآوری بوده است و مجموعه‌ای از فیلم‌های استثنایی را ارائه می‌کند که استعدادهای بی‌شمار این صنعت را به نمایش می‌گذارد. این فیلم‌ها نه تنها سرگرم‌کننده هستند، بلکه دریچه‌ای به مناظر فرهنگی، اجتماعی و احساسی ایران می‌دهند.

دانلود فیلم هر چه عشق بیشتر شود The More Love Grows 2023

این فیلم به کارگردانی محمدرضا وحیدگر و تهیه کنندگی مجید مشیرزاده ساخته شده است. داستان فیلم درباره یک زن جوان به نام ناهید است که به دلیل مشکلات مالی و خانوادگی، تصمیم می‌گیرد به عنوان پرستار سالمندان کار کند. او در یک خانه سالمندان مشغول به کار می‌شود و با مسائل و مشکلات این افراد آشنا می‌شود.

«مغز استخوان» در ژانر درام-اجتماعی ساخته شده و نویسندگی آن را علی زرنگار به عهده داشته است. پیش‌بینی می‌شود که فیلم مغز استخوان  به‌‌علت بهره‌گیری از بازیگران با سابقه و حرفه‌ای همچون پریناز ایزدیار، جواد عزتی و بابک حمیدیان با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شود. جواد عزتی نیز نشان داده همان‌قدری که در فیلم‌های کمدی درخشان است در  فیلم‌های درام و اجتماعی نیز عالی ظاهر می‌شود و مغز استخوان برای او یک چالش جدید بوده است. فیلم سینمایی انفرادی به کارگردانی سید مسعود اطیابی و تهیه کنندگی سیدابراهیم عامریان، محصول سال ۱۳۹۸ است که در آن زمان به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی سینماها اکران نشد. اطیابی تا پیش از این با ساخت فیلم‌های «تگزاس» و «دینامیت» توانایی‌اش در ساخت فیلم کمدی را ثابت کرده بود؛ چراکه «دینامیت» با فروش بیش از ۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰، عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران را از آن خود کرد. این کارگردان با ساخت «انفرادی» بار دیگر توانایی‌اش را در ساخت کمدی و بهره‌گیری از بازیگران طنز سینمای ایران به رخ کشیده است.

  دانلود فیلم های امین حیایی ویپو فیلم