آخرین خبر پنج فیلم ایرانی پرفروش و زیبای سال ۱۴۰۰

آخرین خبر پنج فیلم ایرانی پرفروش و زیبای سال ۱۴۰۰

علی نصیریان، سیامک انصاری، پردیس احمدیه، مهرداد صدیقیان و کاوه آفاق از بازیگران اصلی این فیلم هستند. فیلم کامیون به تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی کامبوزیا پرتوی یک فیلم سینمایی داعشی جنگی ایرانی محصول سال 1396 است. فیلم سینمایی کامیون در 36 مین جشنواره بین المللی فیلم فجر توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را از آن خود كند. فیلم در مورد داعش ایرانی کامیون ار معدود فیلم های برتر ایرانی درباره این گروه ترورستی است.

  • چند تن از مأمورین پلیس مبارزه با مواد مخدر به سردستگی صمد (پیمان معادی) به دنبال فروشندهٔ بزرگ شیشه در تهران به اسم ناصر خاکزاد (نوید محمدزاده) هستند.
  • فیلم«قسم» دومین ساخته محسن تنابنده بعد از فیلم «گینس» است و فیلمنامه این فیلم هم نوشته خود تنابنده است.
  • مهدی نادری را می‌توان از کم کارترین و پیچیده‌ترین کارگردانان ایرانی دانست.
  • همچنین، این فیلم دو جایزه جشنواره‌های توکیو و استانبول نیز به دست آورد.

رویای سهراب از بهترین فیلم های ایرانی جدید با بازی لاله اسکندی و ترلان پروانه است. در این فهرست محبوب ترین فیلم های ایرانی در ژانرهای مختلف برای سلیقه‌های مختلف برگزیده شده است. درباره الی، آتش بس، مارمولک، خروس جنگی، فروشنده، ابد و یک روز، آثار عباس کیارستمی، حاتمی، روستایی، فرهادی و … از جمله ماندگارترین فیلم های ایرانی هستند.

کتاب قورباغه ات را قورت بده، pdf و صوتی دانلود رایگان

اما از آنجایی که عمویشان یعقوب مخالف صهیونیسم است با مخالفت سازمان هاگانا که یک گروه بسیج کننده یهودیان است مواجه می‌شوند. چندی بعد یعقوب به دست فردی که عضو سازمان است کشته می‌شود و پلیس میرزا محسن، همسایه یعقوب را که فردی متدین بوده و برای کمک به او آمده ‌است را به جرم قتل دستگیر و روانه زندان می‌کند. دانیال و مونس که از هویت قاتل آگاه هستند برای نجات جان خود مجبور به فرار و زندگی مخفیانه شده و درصددند تا هر طور شده از کشور خارج شوند. در این میان اما نوری- با بازی هادی اسلامی- برادر میرزا محسن برای اثبات بی‌گناهی برادر خود به دنبال آنان است تا در دادگاه به بی‌گناهی برادر او شهادت دهند.

  بهترین فیلم های ایرانی؛ لیست 25 فیلم سینمایی برتر ایران که باید ببینید

فیلم سینمایی ایرانی انفرادی

ماجرای این فیلم درباره‌ی پریاست که قصد دارد از ایران به ترکیه مهاجرت کند، اما در راه بلاهای زیادی روبرو می‌شود. فیلم سینمایی ملخ یک روز از زندگی هانیه که نویسنده‌ای شکست خورده و عاشق سینماست را به تصویر کشیده است. هانیه فیلمنامه‌ای بر اساس زندگی خود را برای کارگردانی در اختیار دوست صمیمی‌اش پگاه قرار می‌دهد. فیلم‌های قهرمان، بی‌همه‌چیز، دینامیت و گشت ارشاد پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای ایران در سال ۱۴۰۰ بودند. این فیلم نامزد دریافت جایزه استعدادهای جدید در جشنواره فیلم آسیایی هنگ‌کنگ ۲۰۲۱ شد. شاید نام عجیب فیلم باعث شود اشتیاقی به دیدن آن نداشته باشید، اما مطمئن باشید که داستان و اجرای متفاوت این فیلم نظرتان را جلب می‌کند و شما را به فکر فرومی‌برد.

داستان فیلم انفرادی زندگی سه فردی که به طور اتفاقی با یکدیگر آشنا شده اند را روایت می کند. در این فیلم، مجتبی و نسیم یک زوج هستند که در منطقه جنوب شهر زندگی ساده ای دارند و به تازگی والدین یک فرزند شده اند. یک روز، مجتبی در یک تصادف نقصان می‌بیند و نسیم متوجه می‌شود که همسرش درواقع دارای گردش مواد مخدر است و مبلغی بالغ بدهکار است. حال نسیم مجبور است باور همسر خود را برای بقیه مواد فروشی قاچاق بکشد و آنها را بفروشد. در دوران دهه ٥٠ میلادی، داستان فسیل درباره سه خواننده جوان با نام های اسماعیل، سعید و صفا می گوید که در این زمان زندگی می کنند. فیلم علفزار، علاوه بر استقبال مردمی، نظر منتقدان را نیز به خود جلب کرد؛ به‌گونه‌ای که در جدول رده‌بندی منتقدان نشریه فیلم، عنوان برترین اثر را دریافت کرد.

  تجارب سینمای امین حیایی در کلاه پهلوی